Klubben

Grönlund Golfklubb är en av klubbarna i GKplus och har ambitionen att vara en vänlig familjeklubb. Organisationsformen är ideell förening.

gronlund-03-2_edited_edited_edited.jpg
medlemar.jpg

KLUBBEN

Medlemmar

Vi är för tillfället drygt 700 medlemmar varav ca 80 är juniorer. Många medlemmar är duktiga men ännu fler får betraktas som goda medelgolfare. Årligen tillkommer entusiastiska nybörjare. Medlemmarna kommer från närområdet Almunge, Länna och Uppsala med omnejd samt från alla delar av Stor-Stockholm.

KLUBBEN

Anläggningen

Receptionen och shopen, som numera är en välsorterad Golfstorebutik, ligger i en ombyggd röd ladugård. De ligger tillsammans med restaurangen i direkt anslutning till vår driving range och ett övningsområde för pitch-, chip- och bunkerslag.

Klubben erbjuder även konferensmöjligheter för upp till 50 personer samt övernattningsstugor och lägenheter för totalt 40 personer. I anslutning till klubbhusområdet finns omklädningsrum med dusch och WC.

stuga.jpg